Menu Close

Eλλάδα – Γερμανία με κάρο… (Πάρτα 1)

Όχι, ούτε κάρο με λεμόνια, ούτε κάρο με πατάτες. Μα έλεος αναγνώστη μου, δεν μιλάς καθόλου κυριλάτα! Κάρο σε ελεύθερα ελληνοαμερικάνικα είναι το αυτοκίνητο και όχι απαραίτητα το αυτό, παρωχημένης τεχνολογίας (εκτός αν κυκλοφορούν και τέτοια στο Αμέρικα). Το πάρτα 1 όπως κατάλαβες (ε?) σημαίνει part 1 στην ίδια γλώσσα.Θα φροντίσω το αφιέρωμα να ολοκληρωθεί σε 2 μέρη γιατί φαντάζομαι το τρίτο θα σοκάρει…

Αφού σου έκανα επεξήγηση για να μπεις στο νόημα, τώρα φαντάζομαι ότι κατάλαβες πως παρακάτω θα μάθεις πως θα πας από Ελλάδα στην Γερμανία με αυτοκίνητο. Τον λόγο που θα το κάνεις αυτό θα το αφήσω στην δική σου διακριτική ευχέρεια. Αν είσαι δικός μας πάντως και έχεις ένα κόλλημα με την fatherland βρε αδερφέ, στείλε ένα μήνυμα ώστε κάποια στιγμή να κάνουμε και σύλλογο… (είμαστε περισσότεροι από ότι νομίζεις και κυκλοφορούμε εκεί έξω).

ΦυσΤικά μπορεί να έχεις μια εμπειρία για το θέμα, να έχεις κάποια διαφορετική άποψη αλλά εδώ εκθέτω την δικιά μου. Θα κάνω μια υποχώρηση και θα σου δώσω 3 διαφορετικές εναλλακτικές για το ίδιο πράγμα αλλά μην το συζητήσουμε περαιτέρω. Άλλωστε για να πας απο το Α στο Β υπάρχουν 325 εναλλακτικοί τρόποι, είναι κοινό μυστικό.

Πίστεψέ με λοιπόν, δεν θέλεις να μπλέξεις με σύνορα, δεν θέλεις να μπλέξεις με Βαλκάνιους αστυνομικούς, δεν θέλεις να σταματήσεις στιγμή σε τέτοια μέρη. Θέλεις απλά να ρολάρεις σε Ευρωπαϊκό έδαφος (για να κάνεις μετά μόνος τις συγκρίσεις σου με την Ελλάδα και αν ανήκει στην ΕΕ με άλλο τρόπο εκτός απο τα χαρτιά και το ευρώ), θέλεις να δεις ωραία μέρη, θέλεις να αποφύγεις τα σταμάτα ξεκίνα και περίμενε σε ουρές για να αλλάξεις χώρα κιαν χρειαστεί να το κάνεις να είναι μόνο για την ανάγκη σου ή του αυτοκινήτου σου (άντε και καμιά φωτογραφιούλα).

Για να πετύχεις τα παραπάνω ο ενδεδειγμένος τρόπος αυτή τη στιγμή, αυτό το έτος που μιλάμε είναι να πάς στην ωραία Πάτρα, για να πάρεις κάτι ωραιότατα μεγάλα πλοία και να ταξιδέψεις προς Ιταλία. Αν είσαι απο χαμηλά, Πάτρα δαγκωτό. Αν είσαι απο ψηλά τότε μπορείς να δοκιμάσεις και Ηγουμενίτσα. Αλλά άντε και πήρες την απόφαση για το όλο αυτό ταξίδι, νομίζεις ότι είναι ένα Αθήνα-Πάτρα σαν όλες τις άλλες φορές? ΌΧΙ! μεγάλο λάθος, δεν ξεκινάμε καλά. Είναι κάποια προετοιμασία που πρέπει να γίνει ώστε να μετριάσεις τα στραβά και ανάποδα που μπορεί να σου τύχουν σε ένα ταξίδι 3000 περίπου χιλιομέτρων.

Στην προετοιμασία αυτή, ανήκουν τα παρακάτω:

  • Κάνε ένα καλό σέρβις στο αυτοκίνητο αν έχει περάσει καιρός απο το τελευταίο ή κάνε ένα φρεσκάρισμα αν ήταν σχετικά πρόσφατο. Δεν θα ήθελες να γίνουν τα λάδια τσίχλα απο το ταξίδι, δεν θα ήθελες να ανακαλύψεις τί έχει τελικά μέσα αυτό το μείγμα απο λάστιχο και λινά που κρατάει την επαφή το κάρου σου με τον δρόμο, δεν θα ήθελες να κάνεις τον φλίνστοουν για να φρενάρεις το αυτοκίνητο και φυσΤικά δεν θα ήθελες να αφήσεις το αυτοκίνητο τυφλό και διψασμένο! Άρα τσεκάρισμα όλα τα υγρά και στερεά αναλώσιμα του αυτοκινήτου.
  • Πράσινη καρτούλα ασφάλισης. Ήρθε η ώρα να κάνει και η ασφάλεια κάτι για εσένα, τόσα χρόνια μόνο φράγκα ξέρει να πέρνει για την κακιά στιγμή. Πάρε ένα τηλεφωνάκι τον ασφαλιστεί και πες του να σου εκδώσει (δωρεάν) μια πράσινη κάρτα για το αυτοκίνητο (εφόσον το έχεις ασφαλισμένο ε! αν δεν το έχεις, καλύτερα πάνε μέχρι Σαλαμίνα να φας τυρόπιτα στην κούλουρη)
  • Τσέκαρε σε μία ιστοσελίδα τι χρειάζεται και τί προτείνετε να έχεις στο αυτοκίνητό σου στις χώρες τις οποίες θα ρολάρεις! το ήξερες ότι στην Γερμανία για παράδειγμα αν δεν έχεις πυροσβεστήρα, δεν χάθηκε και ο κόσμος βρε αδερφέ! Αν όμως δεν έχεις αυτό το ωραίο γιλεκάκι που είναι σαν να δουλεύεις στα δημόσια έργα θα πληρώσεις προστιματάκι?
  • Πριν το ταξίδι κάνε ένα φουλάρισμα και άδειασμα και ξαναφουλάρισμα με 100στάρα βενζίνη. Η εμπειρία έδειξε πως σε ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο χιλιομετροφάγο δίνει κάποια παραπάνω χιλιόμετρα. Γιατί όχι λοιπόν.
  • Πάρε ένα πολύμπριζο για την μπρίζα του αυτοκινήτου, θα σου χρειαστεί! Αν σκεφτείς πως για να είσαι φουλ οργανωμένος καλό θα είναι να έχεις ένα ναβιγκάτορα, ένα νετμπουκ με πρόσβαση στο νετ και το κινητού σου, τότε άμεσα χρειάζεσαι 3 μπρίζες και μάντεψε! όταν είναι να χρειαστούν θα το κάνουν ταυτόχρονα…
  • Το ναβιγκάτορα όπως και δήποτε ενημερωμένο με χάρτες που να περιλαμβάνουν τις χώρες που θα περάσεις. Ξέρεις έξω από την Ελλάδα η χαρτογράφηση έχει αγγίξει το 100% πολλά χρόνια πριν όταν εδώ ακόμα ρωτούσαμε στα περίπτερα… Ψάξου και λιγάκι στο νετ, ξόδεψε και κανένα παραπάνω ευρουλάκι να κατεβάσεις το σωτήριο πακέτο με τα σημεία που έχει κάμερες σε όλη την Ευρώπη. Θα γλυτώσεις απο πολλές δύσκολες στιγμές γιατί “δεν κατάλαβα κ. πρόεδρε πως πήγαινα με 250χλμ/ω”. Αν πάλι όταν αγόρασες τον ναβιγκάτορα δεν σε έπιασαν τα καβούρια στην τσέπη και έτσι πήρες την έκδοση με TMC τότε είσαι αρχηγός! Δεν είναι πανάκεια αλλά μια φορά αν το χρειαστείς και σε σώσει θα γλιτώσεις πολλές ώρες αναμονής κλεισμένος σε κάποιο αυτοκινητόδρομο να κάνεις δημόσιες σχέσεις με τον φορτηγάΝτζα στην δεξιά.
  • Κάνε ένα προσχέδιο για το που θέλεις να πας και απο που θα περάσεις απο κάποια ιστοσελίδα ή απο κάποιοπρόγραμμα . Θα βρείς πολλές χρήσιμες πληροφορίες όπως και POI (Points Of Interest).
  • Προτίμησε να αγοράσεις εισιτήρια τα οποία θα σε βρουν στην αρχή της ημέρας στο εκάστοτε λιμάνι της Ιταλίας! Έτσι θα έχεις μπροστά σου όλη την ημέρα για ταξίδι και ίσως αποφύγεις την διανυκτέρευση έξτρα (εξαρτάται τον προορισμό, Γερμανία πάντως αν φύγεις πρωί απο Ιταλία, το βραδάκι κατά τις 20:00 είσαι Μόναχο)
  • Πρόσεξε τι παρέα θα πάρεις μαζί. Μέχρι 3 άντε βία 4 άτομα είσαι οκ. Αν είσαι λιγάκι έξυπνος, όσο καλό παιδί και να είναι ο φίλος σου, προτίμησε να του πάρεις ποδήλατο απο το να τον πάρεις μαζί στο ταξίδι όταν εκείνος δεν μπορεί τα πολύωρα ταξίδια και τον παίρνει ο ύπνος με το παραμικρό ή δεν ξέρει να οδηγεί. Επίσης όσο ωραία και αν είναι η κοπέλα σου και θέλεις να ζήσεις την εμπειρία μαζί της, απέφυγε να το κάνεις αν φοβάται την ταχύτητα. Θα καταλάβει αν έχει κατανόηση. Αν δεν έχει τότε μάλλον ήρθε ο καιρός να κάνεις την μεγάλη αλλαγή και να θυμηθείς τις εποχές του εργένη. Αν όχι τότε πάρτη μαζί και όταν δεις δρόμο χωρίς ανώτατο όριο και έχεις δίπλα τον παντοφλοκόφτη στα 80 τότε ο χωρισμός θα σου κοστίσει και το εισιτήριο του αεροπλάνου για να την στείλεις πίσω πακέτο! Αξίζει?
  • Φόρτωσε το νετμπουκ ταινίες για το πλοίο και τα μπιθρή (το κατάλαβες τι είναι αυτό η λουφάρεις μυαλό μετά απο τόση ώρα?) με μουσική της αρεσκείας ΣΟΥ (του οδηγού δηλαδή) για να κάνεις ένα ευχάριστο ταξίδι. Απέφυγε μουσικές που θα σε τσιτώσουν ή αντίθετα που θα σε κοιμήσουν. Βάλε απο διαφορετικά είδη και να θυμάσαι ότι έχει προτεραιότητα το γούστο του οδηγού. Αν η παρουσία στη θέση του συνοδηγού γουστάρει κάτι άλλο, να το ακούσει απο ακουστικά. Μην κάνεις εκπτώσεις στην ψυχική σου υγεία όταν έχεις μπροστά σου χιλιόμετρα να διανύσεις.
  • Αν δεν έχεις κρουζ κοντρόλ στο αυτοκίνητο ΒΑΛΤΟ! Θα εκτιμήσεις την ανακάλυψη του σαν λειτουργία. Επίσης ελπίζω ο μοχλός του φλας με το “χάδι” να αναβοσβήνει 3 φορες. Σε αντίθεση με την Ελλάδα θα χρησιμοποιήσεις πολλές φορές το φλάς και δεν μπορείς να φανταστείς πόσο σπαστικό είναι το χειροκίνητο πάτα-άσε (γιαυτό άλλωστε λέγεται και εξοπλισμός άνεσης)
  • Πάνω απο όλα ξέχνα ότι είσαι Ελληναράς οδηγός και άσε πίσω όοοοοοοολες αυτές τις κακές συνήθειες που απέκτησες στους Ελληνικούς δρόμους. Σε άλλη περίπτωση μπορείς πολύ απλά να μπλέξεις άσχημα και να σου κοστίσει απο κάποια νεύρα, σε κάποια ευρώ ή και σε ελευθερία (αναλόγως το πόσο Ελληναράς είσαι η κλίμακα του ρίσκου ανεβαίνει γεωμετρικά)

Εντάξει? έκανες την προετοιμασία? Ωραία, βάλε ότι χρειαστείς μέσα και ξεκίνα (μην το γονατίσεις το κάρο με πράγματα! θα κάψεις τσάμπα βενζίνη! Για σχάρα και άλλα τέτοια κόλπα ούτε να τα σκεφτείς. Δεν πας σε ελληνικό νησί, έχεις δρόμο μπροστά σου και πρέπει να εκμεταλλευτείς την αεροδυναμική του αυτοκινήτου στο έπακρο (καλά μην κλέισεις και τους καθρέφτες εκτός αν έχεις 1400 κάρο, οπότε κάτσε καλύτερα σπίτι και δες τον τροχό της τύχης). Φυσικά μέσα στο αυτοκίνητο οι διαθέσιμες ξένες γλώσσες είναι σίγουρα τα αγγλικά, προτείνονται τα γερμανικά και τα γαλλικά και ίσως τα ιταλικά, πάντα σε σχέση με ποιες χώρες θα επισκεφτείς. Αθήνα-Πάτρα λοιπόν. Ασχολίαστο! Ας σκεφτούμε κάτι καλό, Πάτρα-Λιμάνι. Πάνε κάνε ένα τσεκ ιν και βάλε το κάρο σε τροχιά για το καράβι (αφού ξαναφούλαρες ότι έκαψες στο Αθήνα-Πάτρα ε!φυσικά με 100στάρα. Στο καράβι θα μπείς με γεμάτο ντεπόζιτο!). Βάλε σύμφωνα με τις υποδείξεις των υπαλλήλων το αυτοκίνητο μέσα στο πλοίο και όρμα για την καμπίνα. Ελπίζω ότι μερίμνησες να πληρώσεις για καμπίνα και δεν σε έπιασε η κρίση φτώχειας εκείνη την ώρα γιατί αλλιώς κατάστρωμα Ελλάδα-Ιταλία θα φτάσεις στο λιμάνι του προορισμού και θα είσαι ορθή γωνία! Νομίζεις ότι θα μπορείς να οδηγήσεις και 10 ωρίτσες μετά? Ξέρεις έχει ωραιότατες εσωτερικές καμπίνες που μπορείς να κοιμηθείς με λιγότερα λεφτά απο αυτά που πρέπει να δώσεις για να έχεις ένα παράθυρο να βλέπεις την μαυρίλα το βράδυ αν δεν σου κολλάει ύπνος.

Στο καράβι.

Τι να κάνεις λίγες ώρες είναι θα περάσουν. Χαβαλέ με την παρέα στο φούλ, καμιά βόλτα γύρω του καραβιού και αραλίκι στο λόμπυ. Αν τόσο καιρό αναρωτιόσουν τι θα πεί η φράση “το πλήρωσα καραβίσιο” τότε πέρνα μία απο το εστιατόριο για φαγητό και θα την μάθεις πως προέκυψε. Είπαμε να ξεχάσεις ότι είσαι Ελληναράς αλλά σε ότι αφορά τις οδηγικές συνήθειες. Το ταπεράκι με τα κεφτεδάκια μπορείς να το κρατήσεις και να παίξεις έτσι μπάλα. Θα βρεις καλύτερους λόγους να σκορπίσεις λεφτά στο ταξίδι. Το ίντερνετ καφέ που μπορεί να έχει (και φυσικά κοστίζει) μπορείς να κάνεις ότι δεν το είδες. Οι πιθανότητες να σερφάρεις σαν στο σπίτι σου είναι χαμηλότερες απο το επίπεδο της θάλασσας που ταξιδεύεις και εντάξει, θα μας το γράψεις που βρίσκεσαι στο φβ όταν φτάσεις στο λιμάνι. Θα αντέξουμε χωρίς να δούμε στάτους σου ή χωρίς να ξέρουμε τι έκανες, τις τελευταίες 24 ώρες. Πάρε ότι θες απο το αυτοκίνητο πριν φύγεις απο το γκαράζ. Μετά μάλλον θα το ξαναδείς όταν πιάσεις λιμάνι. Δες μια ταινιούλα, κάνε ένα μπάνιο και νωρίς για ύπνο. Δεν είναι ωραίο να οδηγείς σαν ζόμπι!

Ο προορισμός Ιταλία δεν σου λέει κάτι μετά απο τόση ώρα ε? Λογικό, έχει τόσα λιμάνια προορισμούς απο την Ελλάδα. Έκανα ένα γενικό συμμάζεμα σχετικά με ώρες μέσα στο πλοίο, κόστος διοδίων μέσα στην Ιταλία και χιλιόμετρα απο τα λιμάνια έως μια συγκεκριμένη πόλη που θα περάσεις έτσι κιαλλιώς για να πάς προς Αυστρία, απο όποιο λιμάνι και αν ξεκινήσεις. Οπότε ρίξε μια ματιά στα παρακάτω:



  • Πάτρα – Μπάρι (E): 16 ώρες, απόσταση έως Bolzano (Bozen) (B) 947 km, διόδια 59.80 EUR, Στο δρόμο 08h25m
  • Πάτρα – Ανκόνα (D): 21 ώρες, απόσταση έως Bolzano (Bozen) (B) 507 km, διόδια 31.40 EUR, Στο δρόμο 04h34m
  • Πάτρα – Βενετία (C): 28 ώρες, απόσταση έως Bolzano (Bozen) (B) 272 km, διόδια 7.20 EUR, Στο δρόμο 03h34

Όπως φαίνεται και απο το χάρτη, απο οποιοδήποτε λιμάνι, ο κοινός προορισμός όταν ανεβαίνουμε προς Γερμανία είναι το Bolzano (Ιταλία) και ύστερα το Innsbruck (Αυστρία).

Στα παραπάνω κόστη συμπλήρωσε και το κόστος του εισιτηρίου για τον ανάλογο προορισμό και διάλεξε ότι σε βολεύει ή συμφέρει καλύτερα.

Εγώ προτείνω (όπως και έκανα) Πάτρα-Ανκόνα. Αποδεκτός χρόνος εντός του πλοίου, αποδεκτά χλμ έως τον ενδιάμεσο προορισμό και αποδεκτό κόστος διοδίων και οδηγώντας με ταχύτητες 120-150 χλμ/ω ένα ντεπόζιτο είναι αρκετό για τον ενδιάμεσο προορισμό όπου και επιβάλετε στάση για αγορά βινιέτας για την είσοδο στην Αυστρία και την χρήση των αυτοκινητοδρόμων της άρα και ευκαιρία ανεφοδιασμού για την συνέχεια του ταξιδιού.

H βινιέτα για την χρήση στην Αυστρία, διαρκείας 10 ημερών κοστίζει 7,90 ευρώ. Επιβάλλετε η αγορά της γιατί το πρόστιμο είναι δυσανάλογα υψηλό!

Σε αντίθετη περίπτωση αν προτιμήσετε την διαδρομή απο Ελβετία η βινιέτα εκεί κοστίζει για ένα έτος CHF 40.-  (περίπου 33 ευρώ).

Απο εδώ και πέρα τα κουκιά είναι μετρημένα και η Γερμανία δίπλα. Η αλλαγή απο Ιταλία σε Αυστρία και Γερμανία δεν είναι αντιληπτή απο την άποψη συνόρων. Απο Ιταλία σε Ελβετία και Γερμανία είναι αντιληπτή λόγο ενδεχόμενου ελέγχου στην είσοδο της Ελβετίας.

Αυτά για αρχή! Στο πάρτα 2, θα υπάρξει ένας σχολιασμός οδηγικής συμπεριφοράς στα εμπλεκόμενα κράτη, καταστάσεις που μπορεί να συναντήσει κανείς και κάποιοι βασικοί προορισμοί για επίσκεψη.

 

Λ.

Share this post...
Share on facebook
Facebook
0
Share on twitter
Twitter

Leave a Reply

Connect with:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.