Menu Close

Νόμος είναι το δίκιο του καταναλωτή

HK_consumer2_450

 

Σήμερα είχα την ευκαιρία να πάω με ένα φίλο που ενδιαφερόταν να αγοράσει κινητό. Έχει αλλάξει τρομακτικά η αγορά απο τότε που αγόρασα τελευταία φορά συσκευή. Με την βόλτα που έκανα όμως και με ένα συγκεκριμένο γεγονός που συνέβει κατάλαβα ότι οι περισσότεροι καταναλωτές δεν γνωρίζουν έναν άγραφο (ίσως βέβαια είναι και γραπτός σε κάποιο εγχειρίδιο πωλήσεων) κανόνα του λιανεμπορίου.

Μετά την βόλτα σε 6 μαγαζιά για να κάνουμε μια έρευνα αγοράς (κάντε έρευνα αγοράς, σώζει την τσέπη σας! θα αναφερθώ σε άλλο πόστ) καταλήξαμε σε ένα συγκεκριμένο κατάστημα ηλεκτρονικών ειδών. Η αναγραφόμενη τιμή ήταν απο 139 ευρά (σβησμένη) σε 99. Εξαιρετική τιμή για το συγκεκριμένο μοντέλο της Νόκια αφού οι τιμές που είδαμε ήταν μεταξύ 139-160.

Έτσι αφού καταλήξαμε ότι θα το αγοράσουμε και αφού έκανα εγώ την δουλειά του πωλητή στο φίλο μου αφού ο πωλητής βαριόταν (εμείς παλιά δεν είμασταν έτσι, κυνηγούσαμε την πώληση και σε εποχές παχιών αγελάδων. Πως τα αφήνουν όλα στην τύχη τους τώρα που θα έπρεπε να μην αφήνουν ευκαιρία, δεν καταλαβαίνω) ξεκινήσαμε να κάνουμε τα χαρτιά για να πάμε στο ταμείο να πληρώσουμε.

Εκεί στην εκτύπωση ο υπάλληλος συνειδητοποίησε πως η τιμή ήταν λάθος και η σωστή ήταν η 139. Εκεί λοιπόν μας είπε πως η τιμή αφορούσε τον δείγμα.

Επειδή όμως είχα δουλέψει ξανά λιανική και την είχα πατήσει έτσι δίνοντας κάμερα 500 ευρώ στα 250 λόγω λάθους τιμής, του απάντησα πως εμείς στην καρτέλα είδαμε αυτή την τιμή χωρίς καμία σημείωση οτι αφορά μόνο το δείγμα και απλά να πάει στον υπεύθυνο του τμήματος να αλλάξει την τιμή ώστε να το πάρουμε σε αυτή που το είδαμε.

Έτσι και έγινε, ο υπεύθυνος καθόλου χαρούμενος αλλά κάποιος πρέπει να δαγκώσει το ξινόμηλο, έδωσε άδεια και ο βαριεστημένος-σπασμένος υπάλληλος ήρθε, ξανατύπωσε τα χαρτιά και μας τα έδωσε χωρίς κουβέντα.

Προσοχή λοιπόν!

Ο πελάτης αγοράζει το προϊόν στην αναγραφόμενη τιμή και μόνο.  Αν η τιμή του προϊόντος είναι λάθος είναι ευθύνη του καταστήματος. Αν λοιπόν γράφει 99 το αγοράζεις 99 και τίποτα παραπάνω! Μην ντρέπεστε, μην φοβάστε, μην κάνετε πίσω! Τα λάθη άλλωστε πληρώνονται και μην φοβάστε για τον υπάλληλο, θα γλυτώσει με μια επίπληξη και δεν θα το χρεωθεί στο μισθό του. Αν ακουστεί η πρώτη δικαιολογία τότε ζητάτε τον υπεύθυνο ο οποίος συνήθως το ξέρει σαν κανόνα. Αν πάλι όχι τότε κάντε μια αναφορά για παραπλανητική διαφήμιση. Το πράγμα δύσκολα θα φτάσει όμως εκεί.

Προσοχή στις τιμές των σουπερ μάρκετ που έχει γίνει και θέμα παλιά. Ότι γράφει στο ταμπελάκι και όχι ότι χτυπάει στο ταμείο! Κάντε το θέμα αν συμβεί γιατί αν απλά δεν αγοράσετε το προϊόν, κάποιος άλλος ή άλλοι θα το πληρώσουν σε λάθος τιμή εις βάρος της τσέπης τους. Σαν καταναλωτές μην δουλεύετε για τις εταιρείες εις βάρος της τσέπης των άλλων.

Παρόμοιο γεγονός και στο εξωτερικό για κάρτα μνήμης 64gb αρχικού κόστους 74 ευρά  την πληρώσαμε 23 γιατί τόσο έγραφε. Ο υπάλληλος άρχισε δικαιολογίες για λάθος αλλά ζήτησα υπεύθυνο ο οποίος ήξερε τον κανόνα και δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς.

Ο άγραφος κανόνας του λιανεμπορίου που ισχύει ΠΑΝΤΟΥ στον κόσμο! Το προϊόν πωλείται στην αναγραφόμενη τιμή και μόνο!

Share this post...
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter

Leave a Reply

Connect with:





Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.